Ahad, 9 Januari 2011

Jangan Bersedih Lagi!

Macam mana nak start post kali nie yek?? Awkward sungguh rasanya. Tapi cukuplah dengan pengalaman yang dulu. Aku dah tak nak pisang berbuah banyak kali. Aku tahu perasaan yang pelik tu mesti datang ketuk pintu hati and cakap dia nak masuk duduk kat dalam tu selama mungkin setiap kali musim2 keputusan peperiksaan ni keluar. Aku dah rasa banyak kali dah. Tapi sebagai manusia biasa, mana mungkin kita dapat hindarkan perkara ini dari menjenguk ke tangkai hati kita sebab benda tu memang lumrah manusia. Cuma kita boleh atasinya dengan memperbanyakkan mengingati Yang Maha Esa. Tapi Cik Siti Murni Atiqah, tolonglah jangan buat lagi kerja gila tu depan saya ye. Kalau nak buat jangan sampai saya tahu langsung pun pasal kerja gila awak tu supaya saya tak susah hati kenangkan nasib awak tu!

Bukan apa, aku faham kadangkala kita perlukan masa untuk bersendirian dan jauh daripada orang yang mengenali kita sebab aku pun selalu rasa macam tu. Tapi aku meladeni benda tu semua dengan cara aku sendiri. Cara yang aku rasakan lebih baik dan tak akan menyusahkan sesiapa. Apakah cara itu?? Menangis dan menangis dan menangis dengan penciptaku, Allah S.W.T. Bagi aku itu cara yang terbaik untuk aku melepaskan segala yang terbuku dalam hati aku sampai aku rasa puas. Walaupun bengkak bengkil mata sebab menangis, tapi aku dapat merasakan suatu perasaan sejuk dan damai yang menyelinap dalam sanubariku. Perasaan yang sukar digambarkan dengan kata-kata. Some sort of persuasion yang sangat indah dan lembut. Lalu, di saat itu aku berasa sangat dicintai dan disayangi oleh pencipta diriku ini. Bahagia yang jarang kutemui. Melimpah-limpah kasihNya tiada tandingan. Maka untuk apa kita masih lagi mencari jalan yang boleh memudaratkan diri kita??

Kembalilah kepada penciptamu apabila diri rasa tersisih dan terpinggir. Maka esok hari akan jadi hari yang baru untukmu!

p/s:  Kalau kau buat lagi kerja macam tu depan aku, jangan anggap aku kawan baik kau lagi! dan satu lagi, jangan mudah terikut ajakan orang kala hati tengah bercelaru!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan