Sabtu, 29 Januari 2011

Demam~

OHHH dah lama rasanya aku tak kena demam macam ni. Demam yang naik turun panasnya. Selalunya kau kena demam sekejap je panasnya. Jarang dah aku nak kena demam macam ni. Tapi dulu masa aku kecik-kecik selalu kena demam macam nie. Yang tak best nya kalau dah demam mesti diikuti oleh batuk dan selsema. Batuk kalau tak kuat tak apa la jugak. Ini kalau dah batuk sampai sebatu boleh dengar. Sampai hilang suara aku dibuatnya. Bila dah hilang suara, mulalah semua orang mengajuk. Haihhh... Dugaan sungguh!

Tapi satu je yang aku paling suka bila time aku demam! Extra attention daripada parents aku. Aku rasa yang ini pun mesti semua orang pun suka and parents korang pun mesti buat kalau korang demam kan?? Semalam dalam telefon lagi bapak aku dah dapat detect aku demam (yelah kalau dah cakap pun macam orang dalam kelambu!). Balik rumah lak bila panas aku naik balik mak aku sibuk bagi makan ubat,bapak aku pulak kelam kabut carik air kelapa nak bagi turun panas. Bila malam lak, lepas makan ubat mestilah mengantuk dan tertidur, bila aku tersedar mak aku dah selimutkan aku dengan gebar tebal sebab aku kerekot  macam duduk dalam ais. Masa aku bangun pergi tandas, aku tengok kat atas dressing table depan katil tu mak aku dah siap letak ubat dengan air takut kalau panas aku naik lagi. Sungguh terharu!

Semua benda nie membuatkan aku teringat masa aku kecik-kecik dulu. dulu aku selalu kena demam panas. Lama pulak tu. Jadi mak bapak aku mesti cuak setiap kali aku demam. Maka mereka pun amalkan satu petua orang dulu-dulu yang sangat terbukti berkesan dalam menurunkan panas badan. Lidah buaya! Selalunya bapak aku yang rajin buat benda nie. Mula-mula dia potong duri kat tepi daun lidah buaya tu. Kemudian, dia ramas daun lidah buaya tu sampai keluar lendir dia. Lepas tu sapulah kat atas dahi. Percayalah,  tak lama lepas tu kebah la demam korang! Bila aku demam masa bapak aku kerja malam, maka mak ku pun akan gunakan alternatif lain untuk tyurunkan panas badan sebab dia takut nak pergi belakang rumah malam-malam ambil lidah buaya. Hahahaha! cara yang mak aku gunakan adalah menyapukan lendir daun bunga raya. Ramaskan daun bunga raya (tak kiralah apa jenis bunga raya sekali pun) dan letak kat atas rambut dengan dahi. InsyaAllah berkesan! Sangat sejuk bila benda tu atas kepala terutamanya daun lidah buaya tu.

Satu lagi demam yang aku rasa melanda semua budak asasi undang-undang yamg terlibat ialah demam mooting! Aku pun rasa sebab benda inilah aku demam macam nie sebab kena duduk dalam PTAR 2 yang sanagt sejuk itu! Aku bukan boleh tahan sangat sejuk pendingin hawa ni. Kalau sejuk sebab hujan tu lain cerita. Tapi tak apalah. Demi carrymarks aku! Disebabkan semua classmates aku yang ada blog dah cerita pasal mooting nie, aku pun tak nak ketinggalan untuk bagitau sape yang akan berjumpa dengan team aku dalam mahkamah konon-konon tu nanti~

Aku dan team aku dalam team Appellant iaitu Encik Jimmy Offkey yang dah mati. Hahahahaha! Dia nie penyanyi duet terkenal yang berduet dengan kawan sehidup semati dia nie Mendiang Encik Johnny Sumbang yang kena langgar dengan lori disebabkan lampu isyarat yang berkelip-kelip. Masalahnya Jimmy Offkey nie kena nervous shock disebabkan dia ada kat tempat kejadian dan dia tahu kawan dia tu dah mati. Lpeas tu sebab dah tak tahan lagi dah, dia pun bunuh diri. Maka penjaga Jimmy nie saman la Jalan Selamat Sdn Bhd kerana menyebabkan kesan yang membawa maut kepada Jimmy Offkey ini disebabkan oleh kecuaian diorang menyelenggara lampu isyarat sampai Johnny Sumbang mati dan Jimmy Offkey sengsara. Masalah utama untuk kitorang menang kes nie adalah dua-dua penyanyi nie BUTA!Haihh..macam mana nie?? Tapi aku yakin mesti ada jalan penyelesaiannya. Inilah team LWA02G yang akan membela nasib Encik Jimmy Offkey yang sangat malang  ini:

1.Cik Syafiqah Shafie 

2.Cik (ke Puan ek??) Siti Murni Atiqah

3.Cik Adibah

4.Cik Syakirah Shamsulzaman

5.Cik Nur Hidayah

Respondent kitorang pulak bukan calang-calang orangnya. Semua jenis yang rajin mengkaji dan berfikiran jauh. Pandai bercakap pulak tu! Haihh... Maka inilah respondent team for LWA02G yang akan mempertahankan kemenangan Jalan Selamat Sdn Bhd:

1.Encik Muhammad Zaki

2.Encik Abdul Khaliq Nazeri

3.Encik Asraf Tahir

4.Encik Farhan Sapian Sauri

5.Encik Hazazi

Semuanya hebat-hebat..Paan pandai bercakap + banyak fakta + rajin cari maklumat, Khaliq pulak diam-diam ubi berisi walaupun nampak dia selamba jek, Acap pulak pandai sangat argue sampai orang terdiam, Zaki pulak pandai bercakap + banyak sumber maklumat, jajie nie pun sama macam khaliq,diam-diam ubi berisi. Kesimpulannya untuk torts LWA02G, kumpulan lelaki melawan kumpulan perempuan~!

p/s:Aku rasa satu lagi sebab aku demam adalah pemankbulan kata-kata aku sendiri sebab aku selalu cakap yang kalau aku tak cakap dengan asraf tahir satu hari, aku mesti demam punya. Memang betul-betul jadi sekarang nie lepas satu hari aku tak cakap dengan dia sebab nak kenakan dia! Tapi tak sangka pulakj dia ingat aku betul-betul marah dekat dia. Sorry Acap! Aku main-main jela. Jangan marah tau!













1 ulasan:

  1. apa kesudahan mooting? FYI team sya pon mooting tjuk ni jgak...bleh bantu??

    BalasPadam