Ahad, 2 Januari 2011

The Executive

Post hari nie dalam Bahasa Inggeris?? Oh tidak...tidak.. Tajuk je tapi bukan bermakna aku nak cerita pasal eksekutif ke apa. Tapi aku nak cerita satu pengalaman yang aku tempuh hari nie yang man bagi aku cukup bermakna!

Dulu masa aku form 2, kalau aku keluar dengan kawan-kawan aku pergi Alamanda, mesti diorang nak masuk Parkson kat dalam Alamanda tu. Tau-tau jela kalau dah masuk Parkson tu mestilah merayau sana-sini.Tempat yang mesti disinggahi adalah bahagian baju dengan beg. Dah nama pun perempuan kan. Tapi aku selalu kena tinggal dengan diorang kat belakang sebab malas nak ikut diorang yang dah macam lipas kudung tu. So, favourite place yang akan aku pergi kat bahagian baju tu adalah kat tempat The Executive punya baju. Dah nama pun gempak kan, harga baju-baju yang ada kat situ pun mestilah gempak kan. Aku berkenan sangat dengan baju-baju kat situ sebab semuanya nampak elegan. Almaklumlah, The Executive nie hanya menjual baju-baju korporat. Aku nak try pun x berani sebab buat sakit hati je. Bukannya ada duit dan keperluan pun nak beli baju kat situ. Maka aku pasang niat dalam hati yang suatu hari nanti aku akan beli jugak baju dekat sini.

Siapa sangka Allah makbulkan jugak doa aku untuk beli baju dekat situ. Hari ni, aku carik baju kemeja putih untuk aku buat mooting nanti. Bukan aku tak carik kat tempat lain, tapi kat Bangi susah nak jumpa baju kemeja putih. Satu Bangi tu aku dah pudfing cari baju kemeja putih tapi tak bertemu jugak. Kalau ada pun, tak muat dengan aku ataupun terlalu besar sampai nampak macam baju pinjam jek. Maka hari ini, memandangkan aku pergi ke Putrajaya sebab nak hantar something kat rumah sepupu aku, terlanjur tu singgah la dekat Parkson Alamanda tu. Aku tak niat pun nak cari baju kat The Exectutive tu sebab aku tau dia jarang ada sale. Tapi bila dah tersinggah dekat situ, maka aku pun membelek-belek la baju kemeja putih yang sememangnya banyak style dan pattern dekat The Executive tu. Akhirnya aku jumpa jugak dengan satu baju kemeja putih nie yang memang sangat selesa dipakai dan ada pattern jugak. Yang paling aku terkejut, ada sale! Mula-mula aku hesitate jugak sebab walaupun dah lepas diskaun, harga dia tetap lebih dari bajet aku. Tapi masih mampu la untuk aku beli. Since bapak aku pun sokong aku beli baju tu (selama nie dia susah nak sokong aku beli baju mahal sikit) sebab kata dia biar selesa sikit. Lagipun bukan selalu aku beli baju mahal. Maka dengan itu, aku pun berjaya membeli baju itu! Yeay! Akhirnya aku miliki jugak sepasang baju daripada The Executive yang selama ini aku idam-idamkan. Terima kasih kepada duit elaun KPTM. Kerana anda, saya berjaya memilikinya!

p/s: Tak nak letak gambar baju tu.. Biar surprise~!

2 ulasan:

  1. tahniah!! nak jugak!!XD
    wahaha. aku nak bli baju td..
    salesgirl uh sendiri surah ak bli hari sabtu.
    agak sengal tp mcm aper2 la.
    ak x rugi duit. XD

    BalasPadam
  2. apekah beli baju hari sabtu??hahahahaha!mekacih..mekacih..

    BalasPadam