Rabu, 13 Oktober 2010

Penangan MUET!

Hurm...walaupun sebenarnya aku buat blog ini untuk aku sedaya upaya jadikannya blog yang memberi informasi kepada semua yang membacanya,tetapi aku pun x leh nak elak daripada meluahkan perasaan aku kat blog nie..hahaha..okeh..besok aku akan menghadapi satu lagi peperiksaan yang amat penting in order to achieve my ambition!peperiksaan itu x lain dan x bukan,MUET @Malaysian University English Test!bukan apa..aku nie bukanlah jenis yang menjadikan English as their second language kat rumah,apetah lagi first language..semua blog org yg aku baca n succeed dlm muet nie sumenya jenis yg speaking kat rumah...haduihh..memang x dapat dinafikan yang practice makes perfect!kalu x cakap omputeh kat rumah,camne nak kuasainya kn???Jadi,aku pun hanya bercakap bahasa inggeris apabila aku berada kat luar atau dengan kawan2 aku bila dorang speaking...itu pon x lah sebagus mana pun...cuma dapat jugaklah peluang untuk bercakap dalam bahasa inggeris tu..Nasib baiklah UiTM adakan kelas utk preparation MUET nie....so,aku dapt gak la tahu macam mana ujian MUET ini diadakan..
   Pada awalnya memang aku x rasa ape2 sgt psl nie...esok pun cuma test speaking yg hny carry 15% jek..tapi,ntah macam mana,aku terpandang gmbr kawan aku kat fb n dye tlis 'muka org bahagia lepas MUET'..haduihh..pastu dia leh tag org rmai2 n cakap,'sorry,i was too hyper that i tagged everybody in this pic!'x leh bla tol..taulah dia memang jenis yang speaking kat rumah..x yahla nak tunjuk cnfdnt sgt ko tu leh lepas MUET!kalau sekali korang baca benda nie,mesti krang akan rasa aku nie jeles x tentu pasal...Yeah!aku memang jeles!sebab dialah aku x pasal2 cuak semacam...haduihhh...tapi at the end aku sedar...itu hak dialah nak cakap ap pun kan..freedom of speech!hahahaa!aku nie jek yg mangkuk!So,by the time i'm writing this,aku dah berjaya kembalikan keyakinan diri aku untuk buat test tu esok..insyaAllah,Allah akan sentiasa bersama aku dan membantuku...aminn~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan