Ahad, 5 Disember 2010

Kisah Seribu Cerita

Uhuk3! OMG... Berhabuk giler blog nie. Sawang sume da menjalar2 di sana sini. So, setelah hampir 2 minggu aku meninggalkan halaman ini, maka aku kembali dengan membawa cerita yang aku sendiri tak tahu macam mana boleh terjadi kat aku dalam masa yang sesingkat ini!

Kembali ke UiTM untuk semester kedua,aku macam kena kejutan budaya pun ada gak..Semuanya sama sekali turn upside down. Masa sem 1 dulu aku tak nangis setitik pun masa nak pergi UiTM. Tapi bila nak masuk sem 2, aku nangis macam orang tak pernah duduk asrama! Kalau nak cerita sebab musababnya, sampai esok pun aku x habis menaip lagi. hahahahaa! Maka semester kedua pun bermula dengan penuh ketegangan..


nie aku tak tipu..memang aku sayang uitm!


Namun Allah masih sayangkan orang2 macam aku. Nasib aku baik sebab Izzah, classmate aku, duk kat sebelah bilik aku jek. Kalau tak, mau sasau gak aku dibuatnya sebab dah la duduk kat tingkat 4, x dapat roomate yg aku sayang, floor yang kekurangan serba-serbi dan macam2 lagi la masalah kat mawar tersayang nie! Kelas aku macam biasalah,tetap happening macam selalu. Cuma penat sikit la sebab kelas hari2 start pukul 8.30 isnin sampai jumaat, pheww~! Walau bagaimanapun, aku tetap gembira sebab lecturer yang mengajar kelas kitorang kali nie semuanya handal2 belaka. Alhamdulillah..Bersyukur sangat sebab subjek yang paling susah untuk sem nie diajar oleh lecturer yang paling best bagi aku! tapi rindu sangat kat lecturer sem lepas!



Seperti biasa,kelas aku masih lagi kelas yang sama, orang yang sama, namun ragam yang berbeza. Tapi,yang lebih meriah sebab kelas untuk subjek law sume gabung 4 kelas kecuali subjek economy. Haih..I hate  numbers! tapi pe leh wat kan.. Terpaksa jugak belajar. Result: first class aku dah nak terlelap! hahahahaha! Mun kata dia rasa ada yang tak kena dengan kelas kitorang untuk sem nie, tapi aku rasa mungkin sebab baru mula sem kot. Masing2 tercarik2 lagi aura yang ada masa sem lepas. Hahahaha! Cuma aku dapat merasakan bahang-bahang gosip yang mula melanda kelas kitorang yang kini dikenali sebagai LWA02G! Walaupun ada yang mengatakan kelas kitorang hidup dalam dunia kitorang sendiri but who cares man! As if  I care??(macam kenal jek ayat tu..hurm..) Aku tetap merasakan yang aku sangat suka dengan semua gosip2 menggembirakan ini! Tapi dalam masa yang sama. aku tetap terfikir yang semakin masa berlalu, semakin dekatlah masa untuk kelas G  Asasi Undang-undang KPTM sesi 2010/2011 berpisah. What a sad story to tell!


sangat benci dengan kira2 dan nombor!


Berbalik kepada topik asal pasal gosip tu, sekarang nie aku rasa time untuk most of the G's untuk berbunga-bunga! tau maksud berbunga2 tu kan? kalau xtak tau or korang wat2 tak faham maksud yang lebih jelas untuk itu adalah ANGAU. TAk tahulah aku kalau sekarang nie memang musim mengawan ke or nak kata valentines memang tak la kan (harammmm...x boleh sambut pun!).. Tapi yang pasti bunga2 cinta yang mekar subur dalam kelas G nie aku harap tak lah layu setengah jalan atau kena pukul ngan taufan morakot ke katrina ke ape2 taufan jela. Yang pasti aku tak terlibat, so cerita ini tak ada kena mengena dengan aku! hahahaha! Untuk menghangatkan lagi suasana, aku akn list kan sape yang aku rasa tengah kena sindrom bunga nie. Sebelum korang kutuk aku, aku nak cakap pe, ni blog aku, suka hati akulah nak cakap apa pun! hahahahaha(nada kejam)!

So, here is the list:
  1. Ziehan: sekarang nie dia asyik dengan handphone jek 24/7.Berdasarkan angin yang sampai kat telinga aku nie, aku dapat tau dia ada yang menanti di taring anu..hurm..
  2. Mun: Well, i guess she already knew who she should like!
  3. Eika: Entah kenapa tapi aku rasa ika jadi hot stuff untuk pembukaan sem baru nie! Macam2 gosip kena kat dia.
  4. Kery: Apa yang aku perasan setakat nie, kery dah pandai tunjuk feelings dia kat someone tu. Wow! impressive!
  5. Jajie: Tergamam sekejap semua orang bila jajie tuka relationship status dia kepada married kat fb. Pulak tu ada nama tengku aliya ke apa entah. Tapi yang pasti ada tengku! Tapi x tak lama lepas tu dia tukar single balik.Haih...
Lima orang punya cerita pun da cukup menghangatkan suasana dalam kelas LWA02G nie. Itu belum lagi tambah dengan skandal2 seperti skandal khaliq dengan ehem..ehem.., skandal kelas2 lain dan gosip panas semua budak asasi termasuklah TESL! Meriahnya hidup!


Walau apa pun yang terjadi, aku tetap tak akan lupakan kerja gila yang aku, mun, eika, khaliq ngan acap buat hari khamis lepas.Pergi cari Seoul Garden kat Bukit Bintang. Selama aku hidup 18 tahun dan 4 tahun aku duduk kat K.L, tak pernah aku jalan kaki pusing K.L tau! Tapi puas hati sangat sebab akhirnya jumpa jugak restoran tu kat OU and most importantly, khaliq nak datang  lagi! Wow~ bukan senang khaliq nak suka something!

Baru 2 minggu sem baru dibuka tapi dah macam2 cerita yang aku tak dapat nak ceritakan kat sini. Dalam kedukaan, ada juga terselit kegembiraan yang seakan dah menjadi lumrah untuk kelas aku nie yang memang nature nya gembira!

p/s: Lama betul masa yang aku ambil untuk siapkan post nie..

4 ulasan:

  1. okayy ada banyak nak cakap -__-
    1. aku bersih dari gosip mahupun skandal :D *nampak sangat tak laku. haha*
    2. kelas kita memang lain sikit sekarang. something went wrong somewhere I guess. dari mula sem aku dah perasan :(
    3. economics is not that bad. ada calculation. yeay! I loikee :D hehe.
    4. do I care? no, I don't care -__- HAHA. like much much.

    BalasPadam
  2. oh dayah!aku perlu ade ke dlm list tu?..dhlah first!omg!

    and i agree with u!seyesly ade something wrong skrg..aku tak tahu ape..
    sejujurnya..kita nak berpisah dh..taknaklah konflik!;(((
    KATAKAN TAKNAK PADA KONFLIK!

    BalasPadam
  3. fatin:hahahaha!ko gosip kat luar...x sampai lagi kat telinga aku...kalo da ada nanti boleh masuk list ok??

    ziehan:of cos la ko first sbb ko class rep!and aku pun setuju ngan ko!aku x nak ada konflik yg x best cmnie..pasnie bukan leh tau jumpa lagi ke tak!

    BalasPadam
  4. suka hati je aku ada gosip dekat luar kan -___- aku baik kott :P

    BalasPadam