Selasa, 26 Julai 2011

Aku Ke Yang Tak Bersyukur? :(

Kadangkala manusia amat sukar untuk terima kenyataan bahawa mereka tidak ditakdirkan untuk perkara tersebut. Mungkin pada awalnya mereka tidak mahu untuk memiliki perkara tersebut, namun apabila melihat orang lain memilikinya, maka Yang Bertanduk Dua itu mula memainkan peranannnya dengan meletakkan firus-firus dengki dan kufur nikmat.

Dua hari yang meruntun hati tak mampu aku tepis. Luarannya seperti perkara remeh yang terlalu diperbesar, tapi sebagai anak Adam yang biasa, aku tak mampu lari dari hakikat yang sebenarnya aku sukar nak terima hakikat bila nampak orang bahagia sebab dapat menjejak kaki ke universiti paling top dalam Malaysia walaupun sebenarnya aku yang memutuskan untuk tidak meletakkan universiti itu sebagai pilihan pertama dalam UPU. Mungkin kerana ibuku yang kelihatan kesal dengan pilihanku. Entahlah. Walaupun suatu ketika dulu, aku pernah berimpian untuk ke situ demi membanggakan kedua orang tuaku, tapi aku telah memilih untuk menidakkan impian itu. Lalu aku kesal sendiri.

p/s: Dan air mata sentiasa menjadi peneman diri...Ya Allah,ampunilah dosaku yang kufur nimat yang telah Engkau berikan. Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan