Selasa, 5 April 2011

Pheww! What the????

Penat giler hari ini (ayat lame giler~).. Bukan penat apa, tapi penat bercakap! Lebih tepat lagi penat lawan cakap. Ok, lets go straight to the point.  Now, I'm wondering why people keep saying that a lawyer should marry an engineer??Based on my real experience today, taklah seindah dan seromantis mana pun orang-orang yang terlibat dalam dunia kejuruteraan ni. Instead, aku rasa sepatutnya diorang yang jadi lawyer. Maybe aku yang tak reti nak jawab or memang diorang yang kaki menjawab? Hahahahahaha!

Alkisahnya begini, untuk memendekkan cerita yang tak berapa nak panjang, aku nak bagitau sebenarnya tadi aku pergilah berjumpa dengan seniorku yang akan berangkat ke Perancis 18 hb nie which is on my birthday (nak cakap jugak!) demi mencapai cecita dia untuk bergelar jurutera elektrik yakni Encik Ihsan Fahmi. Aku juga turut mengundang bersama rakannya yang turut menyambung pelajaran dalam bidang kejuruteraan elektrik yakni Encik Raja Asyaari. Nak dijadikan cerita, aku bukak je topik semua aku kena bantai balik dengan dua-dua orang seniorku ini. Yang aku tak fahamnya, putaralam dia tu lebih daripada Karpal Singh tau! Cakap dengan Shawn, Karpal Singh Jr. tu pun tak macam tu. Pelik nau aku, diorang nie nak jadi engineer ke nak jadi lawyer?? Sampaikan asal-usul perkataan engineer dengan lawyer tu pun diorang boleh jadikan isu untuk rebut aku balik. haduihhh.. Sabor jela!

Anyway, aku harap mereka berjaya dalam bidang yang mereka ceburi dan semoga mereka dikurniakan isteri yang bukan daripada kalangan peguam, hakim dan pengamal undang-undang. Hahahahahaha! Mau runtuh bumbung rumah tiap-tiap hari! Nevertheless, aku memang seronok and enjoy sangat keluar dengan mereka tadi. Thanks jugak kat jiranku yang sudi menemankanku dan turut gelak ketawa bersama!

p/s: Had a really good time today and hope to see both of you Mr Ihsan Fahmi and Mr Raja Asyaari again in future together with your wife!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan