Sabtu, 9 April 2011

Ketenangan Abadi

Aaarrrrghhh....Penatnya minggu ni. aku pun tak taulah apa yang penat sangat tapi yang penting aku memang penat! Untuk aku, macam-macam jadi dalam minggu ini sampai menitik air mata aku dibuatnya setiap kali aku sujud pada Yang Esa. Tekanan, gembira dan duka semuanya ada dalam minggu ini dan serasa macam jadi serentak pulak. Baiklah, untuk memotong hikayat saya yang selalunya panjang berjela mengalahkan hikayat 1001 malam ini, aku nak tanya kepada sesiapa yang terbaca @ memang nak baca @ buat-buat baca post ni, apa yang korang akan buat kalau korang rasa stres sangat?? Bila korang rasa macam berat sangat beban yang korang ada macam bawak batu besar kat atas bahu??

Aku selalunya memang akan menangis jela sebab itu memang hobi aku. Hahahahahahaha! Tapi satu lagi yang aku suka buat bila tengah tension sangat yakni baca Al- Quran. Walaupun taklah sedap mana suara aku baca dan taklah sehandal mana pun aku baca, but still aku rasa tenang sangat bila baca kalimah Allah tu. Walaupun tak faham apa yang dibaca (sebab tak bukak tafsir), tapi ketenangan yang diperoleh memang luar biasa! Itulah keajaiban ayat Al-Quran yang datangnya daripada Allah S.W.T.. Lagi satu, kalau aku tension aku suka gelak kuat-kuat! Lepas semua beban atas kepala dan bahu. Aku akan gelak sampai rasa puas padahal benda tu tak lah lawak mana pun. Sebabnya, kalau aku tak gelak nanti nampak sangat kat muka aku ketegangan yang melanda dan aku tak nak mak bapak aku tahu kalau aku tengah tension sebab nanti diornag pun tension.

Apa pulak cerita korang?? Share with me okay, so that I can learn from you!


p/s: Patutlah A'an cakap kat ziehan hari tu, 'kalau bosan Dayah akan suruh kau update blog'. Memang betul rupanya, kalau aku bosan aku akan update blog. Baru perasan..hahahahahaa!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan