Ahad, 26 Jun 2011

Miau Miau ^_^

Okay. Control yourself, Hidayah~ Tak tahulah kenapa, tapi minggu ni aku memang bersemangat! Siap bangun pagi sebab nak masak breakfast for my parents! Incredible me huh? Agaknya penyakit lama dah datang balik kut. maklumlah dah lama tak makan ubat. HAHAHAHA! Didorong oleh semangat juang yang begitu tinggi kala ini dan juga dorongan dan galakkan yang diberikan oleh Cik Izzah Azhani, maka aku pun mengambil keputusan untuk update entry kali ini dengan sesuatu yang cliche dan pada masa yang sama boleh merebakkan penyakit gatal. Hahahaha!

Sebenarnya perkara ini juga turut didorong oleh keriangan aku kerana dapat membeli sepasang sepatu baru untuk diriku selepas aku memperoleh wang hasil penyertaan aku dalam Program Bakti Puteri kat Kg Bahagia, Bangi hari tu. Best betul program tu. Bukan sebab dapat duit je, tapi aku jugak dapat sebuah keluarga angkat yang sangat mesra! Ok leave it. Back to the main point! Disebabkan oleh kasut yang baru aku beli tadi tu, maka muncullah angan-angan yang tidak diundang tentang kasut idaman aku for my wedding. Teruk kan?? Ada ke tengok kasut pun boleh berangan jauh macam tu sekali. Well, that is me!

Aku suka sangat dengan kasut! Well, I do believe that all women love shoes very much right?? An American actress, Amy Adams once said 'I do love shoes that make my legs longer. I have the upper body of someone who's 5ft 8in, so high heels help me even out the discrepancy.' Nampak tak betapa pentingnya kasut untuk orang perempuan? Maka, tidak hairanlah jika ada yang mengambil masa berjam-jam untuk membeli sepasang kasut dan sanggup menghabiskan sejumlah wang untuk sepasang kasut yang berkualiti. Untuk aku sendiri, aku mengimpikan sepasang kasut yang menawan dan berkualiti sebagai salah satu barang hantaran aku masa kahwin nanti. Kalau dapat aku nak kasut Jimmy Choo. Bukan sebab branding tapi aku tau kasut-kasut dia direka khusus berdasarkan tahap keselesaan yang ditetapkan dan sebab Jimmy Choo akan mereka kasut yang selamat untuk dipakai! Cantik tak payah cerita.



Gorgeous isn't it??ahhh gonna faint!

Kasut-kasut Jimmy Choo juga turut di reka khusus buat keluarga di Raja British ketika majlis perkahwinan Putera william dan Puteri Kate. Hebat kan anak watan Malaysia?? Kalau tak selesa masakan diorang nak pakai, betul tak?

Bukanlah aku menaruh harapan setinggi gunung Everest untuk dapat semua ini masa wedding aku nanti as my bridal gift sebab aku tau siapalah aku sampai nak berhabis duit beli kasut Jimmy Choo buat hantaran kan?? Bukan nak kahwin dengan anak raja pun! Tapi insyaAllah, aku akan berusaha jugak untuk dapatkan sepasang kasut Jimmy Choo ini untuk majlis perkahwinan aku walaupun dengan menggunakan duit aku sendiri. I'm gonna start saving now~!

Walau apapun yang terjadi kita hanya mampu merancang tapi hanya Allah S.W.T yang akan menentukan kejadian sesuatu perkara itu. Jadi, maka jadilah ia! Tapi firman Allah dalam Surah Ar-Ra'ad ayat 11 (correct me if i'm wrong) yang bermaksud, Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan kaum itu sendiri yang berusaha untuk mengubah nasibya sendiri. Oleh hal yang demikian, kita hendaklah selalu berusaha untuk mencapai apa yang diimpikan dan perancangan untuk merubah nasib itu sendiri amatlah penting demi masa depan yang lebih sempurna. InsyaAllah.

p/s: Nanti rasa macam nak update pasal benda lain yang aku nak on my wedding la. Well wedding is just my favourite topic! (Matilah aku lepas ni kalau tak ada yang nak masuk meminang sebab baca demand aku nie~)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan