Isnin, 2 Mei 2011

Virus Demi Virus

Wahhh sejak Prince William dengan Kate Middleton kahwin hari tu, rasanya ramai yang dah terasa nak kahwin jugak kan?? Ditambah pulak dengan kemunculan Prince Henry yang sangat tampan dalam kaca tv semua orang hari tu. Tapi kan, bukan setakat virus tu je yang berjangkit dekat aku, tapi ada virus-virus luar juga yang turut melekat sama kat badan aku ni. Virus apa?? Virus nak pergi London~ Reasons??

1. Aku akui Royal Wedding tu antara pembawa utama virus ini kat aku. Bila tengok kat dalam tv tu, perghhhhh cantiknya pemandangan kat sana. Lepas tu yang bestnya nampak sejuk je walaupun sekarang tengah spring! cuba tengok nie----------->



2.Sekarang nie aku tengok ramai sangat yang nak berjalan ke London tu. Ex-roomate aku nak pergi London bulan 6 nie, jiran aku pun nak jalan-jalan kat London bulan nie. Haihhhhhh nape la aku tak keje lagi.....Kan best kalau dah kerja lepas tu ada duit gaji yang banyak dan phewwww fly to London and Europe!

3. Pengaruh novel juga turut membawa virus ini terhadapku. Novel yang baru sahaja aku lepas habis baca tu memang separuh daripada jalan ceritanya berlatarbelakangkan tempat-tempat di sekitar London dan Nottingham. OHHHHHHH~!!! Menjerit-jerit batinku untuk ke sana. 

Macam ni, aku sebenarnya dah siap merangka-rangka plan yang aku nak buat dan reason kenapa aku harus ke London suatu hari nanti. Aku sangat berharap aku dapat ikut Pandu Puteri untuk ke Pax Lodge dan lepas tu bolehlah aku sightseeing London sekali sebab dia memang ada pakej untuk jalan-jalan kat London kalau dah duduk dekat sana. 

Ok lah.Cukuplah aku plan sampai situ sahaja. Kalau ikutkan hati memang banyak lagi aku nak tulis tentang angan-angan aku tentang perjalanan aku dari Malaysia menuju ke London. Kalau boleh, start dari airport sampailah ke sana aku nak tulis angan-angan aku tu tapi aku ada terbaca dalam majalah baru-baru nie yang mengatakan bahawa Islam melarang umatnya berangan kerana ianya perbuatan yang sia-sia. Maka aku nak ikutlah seruan itu walaupun aku sendiri kadangkala merasakan aku perlu berangan dalam sehari sebab dari anganan aku membina azam.

p/s: Jauh kurasakan perjalanan hidupku sebelum aku dapat ke sana dengan duitku sendiri. Yang tak bestnya nak mimpi pun aku tak dapat tau!

2 ulasan: