Sabtu, 3 Disember 2011

Misi Menangis Di RumahMu

Tak nak cakap pasal berapa banyak labah-labah buat sarang kat blog ni dan dah berapa inci tebal habuk kat sini. Yang penting, aku cuma nak cakap yang dah terlalu banyak benda pending untuk dikemas kini kat blog ni dan masih tak terbuat. Tak mengapa, yang tu semua letak belakang dulu. Paling aku utamakan sekarang adalah misi jangka masa pendek (i.e minggu ni) yang masih belum tercapai. Macam mission impossible pulak (by the way, Mission Impossible 4- Ghost Protocol nak keluar dah bulan nieeeeeee!!! OMG TOM CRUISE KOT! keringlah poket aku T_T). 

Misi apa?? Misi untuk menangis di hadapan Allah yang Maha Esa di dalam rumahNya. Mesti ada yang kata, "eleh, kalau setakat nak menangis meratap je, dalam bilik pun boleh.." Memang betul, tapi in my personal view, rasanya lain bila menangis di rumah Allah. Ketenangan yang kita akan dapat tu hanya kita sorang je yang tahu. Kalau nanges dalam bilik, kang tetiba roomate masuk baru balik dari McD ke, kan dah distracted! Kantoi menangis pulak tu~! So, adalah lebih baik jika kita menangis sahaja di rumah Allah. 

"Sebab apa nak nanges - ko nie banyak cekadaklah dayah". For several reasons happened lately, it's unexplainable and tak tertahan lagi rasanya memikul di bahu. Walau apa pun alasannya, biarlah aku dan Penciptaku yang tahu. Cerita semua benda pada orang lain pun, mungkin mereka tidak akan faham signifikasinya, dan mungkin mereka beranggapan aku hanyalah gadis cengeng yang mencari publisiti murahan. Biasalah, manusia kan. Tak payah kata orang lain, diri kita sendiri pun tak akan rasa apa yang orang lain rasa sebab kita bukan orang tu. Macam mana sama pun situasi kita dengan dia, rasa yang masing-masing alami dan impaknya terhadap diri masing-masing akan berbeza.

Jadi, untuk meredakan beban yang rasanya menggayuti bahuku, jalan yang terbaik bagiku adalah pergi menemui Allah di rumahNya. Terbukti berkesan! 

p/s: Kena jugak buat dalam minggu nie~!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan