Isnin, 26 Disember 2011

Antara Sabar Dan Kemahuan

Assalamualaikum and hai to my dearest diary! Since hari ni adrenalin meningkat dengan begitu mendadak sebab excited, maka excited jugalah perasaan untuk menaip di diari usang kesepian ini. Setelah hampir 2 tahun bertahan dengan telefon bimbit itu, maka tibalah masa untuk mencari penggantinya setelah ia tidak mampu untuk meneruskan tugasnya. Maka inilah peluang yang ditunggu-tunggu! Mendapatkan apa yang dihajatkan hati~ Samsung Galaxy S II~~~~~~

Sejak balik dari kedai phone tadi (which is sooo awesome sebab tauke kedai tu sangat pandai memikat hati!), I can't stop thinking and dreaming about this phone! Walaupun tadi aku punya choice di antara SII or Ace, tapi sebenarnya aku tak pandang sangat Ace tu bila dia dah sibuk cerita pasal kehebatan SII yang memang aku dah tau! Apatah lagi dia bagi aku test phone ni dengan tempoh masa yang agak lama tadi membuatkan aku rasa tak nak pulang balik dah kat dia tadi (padahal duit tak bawak punn)! Bertmbah gembira bila dia suruh test sendiri iPhone 4S tauke tu yang baru dibeli minggu lepas dan bandingkan dengan SII! OMG berganda nikmatnya! dapat main-main kejap dengan iPhone 4S. Bayangkan, tauke tu nak jual iPhone 4S dia dengan harga RM1800 je??? Sebabnya, dia nak beli Galaxy Note! Menyesal tak sudah dia sebab dah terbeli iPhone 4S tu dengan harga RM2k++



Tapi atas nasihat dan dorongan daripada kedua orang tuaku, akhirnya aku memutuskan untuk menangguhkan dahulu pembelian telefon bimbit baru sebab kata ayah aku, kalau nak beli biarlah beli yang kita berhajat walaupun kena tunggu lama sikit. Jangan beli barang tu sebab asal boleh je walaupun itu bukan yang kita hajati. It's okay to wait for a better ending kan?

p/s: Still can't get rid of the excitement! Ya Allah, permudahkanlah jalanku untuk memilikinya dan berikanlah aku kesempatan untuk itu. Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan