Isnin, 26 September 2011

Tatih Anak Kecil

Mesti semua orang pernah tengok macam mana anak kecil atau bayi bertatih kan? Selangkah demi selangkah dan mereka akan terjatuh seketika sebelum bangkit semula untuk melakar langkah yang baru dan maju ke hadapan. perkara yang sama juga berlaku kepada diri kita yang sudah cekap berlari ini. Setiap hari adalah satu langkah yang baru untuk kita pelajari dan semalam adalah satu kejatuhan sekiranya kita terkhilaf. Kita akan bangun semula dengan langkah yang baru dan maju ke hadapan pada keesokan harinya!


Seperti itu juga, kehidupan baruku bermula di sini. Setiap hari, akan ada perkara yang berubah dan semakin maju ke hadapan. Paling jelas, dari aspek minda dan cara berfikir. Peda hemat aku, setiap hari-hari yang aku lalui di dunia baruku ini akan ada perubahannya dari segi cara aku menilai seseorang dan cara aku mentafsirkan sesuatu perkara. Seperti tajuk baharu dalam buku, pelajaran tersebut berterusan dan pelbagai maklumat tambahan dijana otakku. Segalanya tampak menarik dan keterujaan untuk mencuba adalah sangat tinggi! Kalau boleh semua aku nak masuk! Siap berangan nak jadi MPP *ok yang tu over*! Tapi the worst part is, kemahuan untuk balik ke rumah setiap minggu masih menebal dalam qalbu.. Macam mana nak aktif kalau asyik nak balik. Well, I do love my home as much as I love myself!



Pun begitu, setiap hari aku akan bangun dengan satu azam untuk cabar diri aku sendiri dengan tidak pulang ke rumah sekurang-kurangnya 2 minggu. Walaupun sering kali dihalangi oleh pelbagai alasan yang menerjah benakku dengan tombak dan spears, tapi aku tetap menyalakan sumbu azamku setiap kali aku bangkit dari tidur untuk hari yang baru! Mampukah aku lakukannya?? Aku akan cuba lakukannya seperti tatih si anak kecil *_^~!

p/s: Rasa macam dah kering idea nak tulis kat blog ni. Atau lebih tepat lagi MALAS NAK MENAIP. Sekian, terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan